A reflection of the content of Combinatorial Analysis in school textbooks

Authors

  • S. S. Fonseca Núcleo de Pós-graduação em Ensino de Ciências e Matemática (NPGECIMA), Universidade Federal de Sergipe
  • I. S. Souza Núcleo de Pós-graduação em Ensino de Ciências e Matemática (NPGECIMA), Universidade Federal de Sergipe
  • A. J. S. Fonseca Núcleo de Pós-graduação em Ensino de Ciências e Matemática (NPGECIMA), Universidade Federal de Sergipe
  • S. G. Santos Núcleo de Pós-graduação em Ensino de Ciências e Matemática (NPGECIMA), Universidade Federal de Sergipe
  • E. M. Sussuchi Núcleo de Pós-graduação em Ensino de Ciências e Matemática (NPGECIMA) e Departamento de Química, Universidade Federal de Sergipe
  • J. C. S. Filho Núcleo de Pós-graduação em Ensino de Ciências e Matemática (NPGECIMA) e Departamento de Química, Universidade Federal de Sergipe

Keywords:

Combinatorial Analysis, Textbook, Math

Abstract

This paper aims to reflect on the content analysis of two textbooks Combinatorial Mathematics 2nd year of high school, taking as a parameter the National Textbook (PNLD) 2012. In this study we consider the identification data and the presentation of the books that the authors bring about such content, in order to analyze the methodological approach, the didactic procedures, among which we highlight the exercises and teaching situation. However, the intention of this analysis is to classify the book better or worse, but like PNLD bring information to assist the teacher in choosing this instrument work.

Published

2014-04-28

How to Cite

Fonseca, S. S., Souza, I. S., Fonseca, A. J. S., Santos, S. G., Sussuchi, E. M., & S. Filho, J. C. (2014). A reflection of the content of Combinatorial Analysis in school textbooks. Scientia Plena, 10(4(b). Retrieved from https://www.scientiaplena.org.br/sp/article/view/1929

Issue

Section

VII Colóquio Internacional Educação e Contemporaneidade e Mídias na Educação